Hamilelik Haftaları

Hamileliğin 18. Haftası

Kendine has. Bu haftada bebeğiniz, en özgün özelliğini geliştirmektedir: parmak izleri. El ve ayak parmak uçlarında biriken yağ dolguları, ayırt edici helezonlara dönüşecektir.

Tesisat hazırlanıyor. Bebeğinizin gelişen sindirim sistemi, birkaç haftadır aşama kaydetmektedir. Fetus amniyotik sıvıyı yutar, bu da mide ve bağırsaklardan geçer. Daha sonra bu sıvı bağırsaklarda ölü hücrelerle ve salgılarla birleşerek mekonyumu oluşturur. Mekonyum, daha ilk bez değişiminde göreceğiniz siyah renkte katran benzeri maddedir.

Boyu 14-18 cm, kilosu 198 gram‘dır.

Hamileliğin 18. haftasında anne;

Anne adayları bu dönemde bebeklerinin hareketlerini hissetmek için sabırsızlanmaktadırlar. Aslında hamileliğin 7. haftasında hareketlenmeye başlayan bebek, hareketlerini annesine duyuracak güce 18. haftada yeni kavuşmaktadır. Anne karnındaki bebeğin ilk hareketlerinin duyumu anne adayı tarafından genelde 18-22. haftalarda başlar.

Bu dönemde yüz cildinizdeki lekelenmelerin yanı sıra yüzünüzde ince damarlar da fark edebilirsiniz. Bu durum yüz cildinizin daha kızarık görünmesine sebep olur. Hafif bir makyaj ile bu kızarıklığı kapatabilirsiniz. Cildinizdeki bu değişiklikler kalıcı değildir. Hamileliğinizin sonunda veya lohusalık döneminizin ortalarında cildinizdeki renk tamamen hamileliğinizden önceki hâlini alacaktır.

Anne adayının saçları bu dönemde daha cansız kuru ve kırılma, hacimsiz görünümde olabilir. Kuaförünüzün bu durumda önerdiği şampuanı kullanmalı ve şampuanda değişiklik yapmamalısınız. Her banyoda aynı şampuan kullanmanız önerilir.

Karın çatlaklarınızı önlemek için krem kullanmaya devam etmelisiniz, midede ekşime, yanma hissi ve kabızlık az da olsa devam edebilir. Kullanılan vitamin ve demir ilaçlarının mide problemlerine sebep olduğunu unutmayınız. Kabız kalmamak için yapmanız gerekenleri hatırlıyorsunuz, günde 2 porsiyon meyve tüketimi ve 6-8 bardak su.

Hamileliğin 18. haftasında bebek;

Gebeliğinizin 18. haftasında bebeğinizin baş-popo mesafesi 14 cm olup 190 gram ağırlıktadır.

Verniks adı verilen yağlı bir madde bebeğinizin tüm vücudunu kaplamıştır. Verniks, amniotik kesenin içinde büyüyen ve bebeğinizi koruyan maddedir.

Bebeğinizin kalbi henüz gelişimini tamamlamamıştır fakat ultrasonografide kalbin iç kısmını net olarak gözlemlemek mümkündür.

Ağlamasını henüz duyamaz fakat ses telleri oluşumunu tamamlamıştır.

Kol ve bacakları uzamaya devam eder.

Plasenta hızla gelişir.

Anne adaylarının %90 ında nadiren kalça ve göğüslerde, karnın alt kısmında çatlaklar oluşabilir. Hamilelik hormonlarındaki artış sebebiyle cilt yapısının değişimi ve büyümekte olan karın bölgesinin mekanik etkisiyle görülmektedir.

Hamilelikte vücuttaki çatlaklıkları artıran sebepler; az sıvı alımı, dengesiz beslenme, fazla doğum sayısı ve az kilo alımıdır.

Hamilelikte vücuttaki çatlakları önlemek için cildin elastik yapısını koruyarak yumuşamasını sağlayan kremlerden kullanabilir ve üst satırda belirttiğimiz çatlakları artıran sebeplerden uzak durabilirsiniz.

Hamileliğin 18. haftasında beslenme;

Kabızlık; gebelik süreciniz boyunca anne adaylarının en büyük şikâyetidir. Hamileliğinizde düzenli beslenerek kabızlığı engelleyebilirsiniz. Bol miktarda sıvı gıda almanız ve su içmeniz bu açıdan önemlidir. Erik kompostosu ve kayısı suyunu bol miktarda tüketmeniz hem kabızlığı önleyici, hem de hamilelik mevsiminiz ilkbahar ve yaz aylarında ise rahatlatıcıdır. Bağırsak hareketlerinizi rahatlatmak için önerilen besinler; baklagiller, üzüm, lahana, incir, kayısı, tüm taze sebze ve meyveler.

Ara öğün olarak meyveli müsliyi yağsız süt ile tüketmeniz ve özellikle sabah kahvaltılarında olmak üzere tüm öğünlerinizde kepekli ekmek yemeniz önerilir. Diyetisyenler bazı anne adaylarına sabahları bir adet yeşil elmayı kabuğuyla birlikte yemelerini tavsiye ederler. Kabızlığı önlemek için tüketilen rezene ve sinameki çayı tüketmeniz hamileliğinizde bebeğinize zarar verebilir. Günde bir porsiyon sindirim düzenleyici yoğurt tüketiminizde kendiniz ve bebeğiniz açısından bir sakınca yoktur. Tuvalet düzeninizi sağlamak için düzenli yürüyüş yapmalı ve doktorunuzun önerisinde egzersizler yapmalısınız.

Bir önceki yazımız olan Hamileliğin 19. haftası başlıklı makalemizde Hamileliğin 19. haftasında bebek ve Hamileliğin 19. haftasında beslenme hakkında bilgiler verilmektedir.

Yorum Yap